0

Home » Overzicht » Business en Informatica » Bedrijfskunde boeken » Management boeken » The Smell of the Place


The Smell of the Place - Merlijn Ballieux (Auteur) | 
Guido van de Wiel 

The Smell of the Place

Merlijn Ballieux (Auteur) | Guido van de Wiel (Auteur)

Paperback 29,50 29,50excl. 3,95 verzendkosten NL
in winkelmand
toegevoegd aan je winkelmand Het luisterboek is helaas uitverkocht en kan dus niet besteld worden.

Beschrijving

Hoe zorg je ervoor dat je binnen je organisatie een omgeving creëert waarin mensen zich optimaal kunnen ontwikkelen en je als organisatie tegelijkertijd goede prestaties kunt leveren?

‘Revitalising people has a lot less to do with changing people and has a lot more to do with changing the context that companies, that senior managers (…) create around people. A manager called it: The Smell of the Place. It’s a hard thing to describe.’
Prof. dr. Sumantra Ghoshal

De organisatiecultuur – en in het verlengde hiervan: de omgeving waarbinnen mensen werken – ontstaat niet per toeval. Deze is het resultaat van veel bewuste keuzes en, mogelijk zelfs nog meer, onbewuste beslissingen.

In dit boek laten we zien hoe je kunt bouwen aan een gezonde organisatiecultuur: de gewenste Smell of the Place. Met veel praktijkvoorbeelden en inspiratie uit de wetenschap geven we je concrete handvatten voor een andere kijk op organisatieontwikkeling en leiderschap. Wat is ervoor nodig dat mensen hun potentieel ten volste kunnen, willen en mogen aanboren?

Van de auteurs van Durf het verschil te maken,
het bestverkochte verandermanagementboek van 2018.

Merlijn Ballieux (oprichter van de Veranderbrigade) is veranderkundige en organisatiewetenschapper. Hij helpt bij het ontwikkelen van gezonde sturing in organisaties.

Guido van de Wiel (Wheel Productions) is organisatiepsycholoog, (schrijf)coach en ghostwriter. Eerder schreef hij boeken zoals Organiseren met toekomst en Innoveerkracht.

ISBN: 9789082936421


Paperback, 2025, Nederlands

Liefhebbers van The Smell of the Place lazen ook: