0

Home » Overzicht » Business en Informatica » Communicatiekunde boeken » Media en innovatie in een veranderende samenleving


Media en innovatie in een veranderende samenleving... - Tim Raats (Redacteur) | 
Tom Evens 

Media en innovatie in een veranderende samenleving...

Tim Raats (Redacteur) | Tom Evens (Redacteur)

Paperback 25,00 25,00excl. 3,95 verzendkosten NL
in winkelmand
toegevoegd aan je winkelmand

Beschrijving

Onze media staan vandaag voor gigantische uitdagingen. Businessmodellen worden grondig door elkaar geschud, mediagebruik verschuift van klassieke mediakanalen richting online en mobiel, en lokale mediamerken nemen het steeds meer op tegen internationale spelers zoals Netflix, Facebook of YouTube. Waar we onze favoriete fictiereeksen kijken, welke persoonlijke data we delen met anderen, waar we betrouwbaar nieuws halen en wie beweert geloofwaardig nieuws te brengen: allen zijn ze het laatste decennium aan grote verandering onderhevig. Tegelijkertijd wordt onze samenleving complexer en geconfronteerd met polarisering en de uitholling van het democratisch debat, uitdagingen op het vlak van inclusie en diversiteit, en de blijvende bestendiging van maatschappelijke ongelijkheid.

Dit boek bundelt de resultaten van de leerstoel ‘Media in een samenleving in transitie’, een onderzoekssamenwerking tussen VRT, Universiteit Gent en Vrije Universiteit Brussel. Het toont de raakvlakken tussen media-innovatie en maatschappelijke breuklijnen, en welke uitdagingen deze stellen voor de toekomst van het Vlaamse medialandschap.

ISBN: 9789461172280


Liefhebbers van Media en innovatie in een veranderende lazen ook: