0

Home » Overzicht » Business en Informatica » Bedrijfskunde boeken » Management boeken » Leiderschap in disruptieve tijden


Leiderschap in disruptieve tijden - Hans van der Molen 

Leiderschap in disruptieve tijden

Hans van der Molen (Auteur)

Hard-cover 29,95 Ebook 25,4525,45excl. 3,95 verzendkosten NL29,95excl. 3,95 verzendkosten NL
in winkelmand
toegevoegd aan je winkelmand Het luisterboek is helaas uitverkocht en kan dus niet besteld worden.

Beschrijving

Grip op je organisatie én op de wereld daarbuiten.


 


Elke leider beweegt zich tegelijkertijd in de kleine en in de grote werkelijkheid. De kleine werkelijkheid speelt zich af binnen een organisatie en – in zelfreflectie – binnen jezelf. Daarover is veel geschreven en er is veel aanbod vanuit businessschools, leiderschapsinstituten en coaches. De grote werkelijkheid is die van de maatschappij, met haar opgaven, (geo)politieke krachten en de kwetsbaarheid van democratieën voor autocratische leiders. Dit boek biedt handvatten om als leider in een snel veranderende en complexe omgeving succesvol te zijn. Het laat zien hoe moderne leiders economische welvaart én sociaal welzijn van mensen meewegen in hun beslissingen.


Van der Molen verkent leiderschap langs de assen van Ontwikkeling, Sturing, Reputatie en Opgave. Hij put zowel uit eigen ervaring als uit gesprekken met vooraanstaande wetenschappelijke denkers en leiders zoals Mariëtte Hamer (Regeringscommissaris), Jacco Vonhof (MKB-Nederland) en Winnie Sorgdrager (Minister van Staat) en anderen, zowel vanuit overheid als bedrijfsleven.


 


Hans van der Molen is ruim 35 jaar adviseur en 30 jaar leidinggevende. Hij is directievoorzitter van Berenschot Groep, adviseert zelfstandig grote opdrachtgevers en is al 15 jaar actief als toezichthouder. Vanuit deze verschillende rollen bestudeert en beoefent hij leiderschap.

ISBN: 9789024473564


Hard-cover, 2025, Nederlands

Liefhebbers van Leiderschap in disruptieve tijden lazen ook: