0

Home » Overzicht » Business en Informatica » Communicatiekunde boeken » Media en computercommunicatie boeken » Het koopinfuus


Het koopinfuus - Chantal Schinkels 

Het koopinfuus

Chantal Schinkels (Auteur)

Paperback 22,99 Ebook 16,4916,49excl. 3,95 verzendkosten NL22,99excl. 3,95 verzendkosten NL
in winkelmand
toegevoegd aan je winkelmand

Beschrijving

Online retailers verzamelen op grote schaal data over consumenten, die ze vervolgens weer inzetten om ons nóg meer te laten kopen. En dat zonder zich de vraag te stellen of hun werkwijze wel verantwoord is.



Online shoppen is als gokken in een casino; alles is erop gericht om je door te laten spelen. Uit onderzoek blijkt dat 97 procent van de meest gebruikte webshops een vorm van misleiding bevat. Niet alleen de bekende big tech-bedrijven zoals Google en Amazon maken zich hier schuldig aan, ook in Nederland worden we op grote schaal aan het koopinfuus gelegd.



Chantal Schinkels onderzoekt welke grenzen we precies over gaan en laat zien waarom (zelf)regulering keihard nodig is. Daarbij biedt ze bedrijven die wél verantwoord willen gaan werken een heldere blauwdruk en geeft ze een aanzet tot een nieuwe, ethische werkwijze voor de hele sector.


ISBN: 9789047016632