0

Home » Overzicht » Wetenschap » Psychologie boeken » Psychologische teksten en onderzoeken » CIO Communicatieve Intentie Onderzoek Complete set


CIO Communicatieve Intentie Onderzoek Complete set... - S. van der Meulen (Auteur) | 
C. Slofstra (Auteur) | 
H.L. Spelberg 

CIO Communicatieve Intentie Onderzoek Complete set...

S. van der Meulen (Auteur) | C. Slofstra (Auteur) | H.L. Spelberg (Auteur)

Paperback 1.249,00 1.249,00excl. 3,95 verzendkosten NL
in winkelmand
toegevoegd aan je winkelmand

Beschrijving

Doel van de test

Het Communicatieve Intentie Onderzoek wordt gebruikt voor diagnostiek van bij jonge kinderen die niet of nauwelijks spreken. Het CIO brengt de communicatieve intentie van de kinderen in kaart. Met het  onderzoek observeert men de preverbale en vroeg-verbale ontwikkeling in spelsituaties (in een weinig belastende onderzoekconditie) met een van de ouders en met de onderzoeker.

Toepassing

Individuele diagnostiek: differentiaaldiagnostiek in vroege communicatieve fase; ondersteuning van aanvraag van leerlinggebonden financiering; ondersteuning van doorverwijzing naar het speciaal onderwijs (cluster-2); of wetenschappelijk onderzoek.

Evaluatie: meten van het spontane ontwikkelingsverloop en van het effect van gegeven therapie.

Wat meet het CIO?

Het CIO onderzoekt de kwaliteit en het niveau van de ontwikkeling van de communicatieve intentie van jonge kinderen. 

Voor wie?

Het CIO wordt afgenomen door diagnostisch bevoegde professionals, logopedisten en klinisch linguïsten. 

Afname en scoring

Het CIO wordt individueel afgenomen. De duur van de afname is ca. 40 minuten observatiesituatie en 20 minuten uitwerking van de observatiegegevens.

Normen

De test is genormeerd op basis van een representatieve landelijke steekproef jonge kinderen. 

Materialen

De Complete Set bestaat uit testmateriaal, handleiding en scoreformulieren (set van 25)

Er is ook een E-learning, een online training in het afnemen, scoren en interpreteren van het CIO. De E-Learning is geen onderdeel van de complete set maar is los verkrijgbaar: https://www.bsl.nl/shop/het-communicatieve-intentie-onderzoek-cio-42889


ISBN: 9789031360970